zaterdag 10 maart 2018

Boodschappen in de afgelopen week.

In de afgelopen week gaf ik flink veel geld uit aan vleesvervangers. Het was de "Nationale week zonder vlees" en de vleesvervangers waren in de aanbieding. Dus heb ik zeven verpakkingen gekocht. Vegetarische balletjes, schnitzels, burgers etc blijven prima in de vriezer en de producten die je tegenwoordig kunt kopen, zijn van een prima kwaliteit.
Ook kocht ik 2 pakjes tofu en 4 blikjes tonijn. De tonijn is een van de weinige vleessoorten die ik nog wel eet en dus ook koop.

3-10 maart '18
*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding
bananen, 6 stuks AH 0,99
brood, 1 hele volkoren AH 1,19
knoflook, 2x 2 bollen* AH 0,86
2x 500 gram rode uien* AH 0,75
augurkenschijfjes, zoetzuur, grote pot* AH 0,89
winterwortels, 1 kg AH 0,87
gember, 50 gram AH 0,33
gember, 110 gram toko 0,30
tofu, 2x 450 gram toko 2,58
noedels 2 pakjes toko 2,78
2x vegetarische balletjes* AH 2,38
4 blikjes tonijn AH 4,38
5x vega: balletjes, vissticks, schnitzels, burgers Coop 5,00
4x soja toetje, halve liters* AH 3,80
Snacks
paashaasje, chocolade AH 0,79
Dranken
houdbare melk, 2 liter* AH 1,17
cup a soup, 2 doosjes* AH 1,30
Kat
harde brokjes Cop 2,25
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
TOTAAL 32,61

Deze week kocht ik 2 kg groenten, goed voor 285 gram per dag. Ik at niet iedere dag hutspot, ik at ook groenten die ik in voorgaande weken kocht.

4 opmerkingen:

  1. Ik zou zeggen ga toch eens meer variatie in je groenten aanbrengen. Vooral verse groene groenten. Ik doe met 1kg ui en 1 kg winterwortel 2 dagen.... Oké, al je witte bruine bonen en weet ik wat al niet meer die je gedroogd koopt zullen als aanvulling dienen maar ik probeer mij aan 4 à 5 keer per week aan verse groenten te houden; andijvie, broccoli, spinazie, boerenkool, prei.
    Het is geen kritiek, ieder moet het zelf weten maar ik blijf vinden dat jij je erg richt op aanbiedingen en beknibbelen terwijl je je eenvoudig meer kan verwennen met verse (groene groenten). ( BTW ik woon ook alleen en probeer mijn hypotheek ook naar beneden te krijgen)
    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ellen: dan eet je 500 gram winterwortel en 500 gram uien per dag? Dat vind ik enorm veel!
      Ik at in de afgelopen week ook spruitjes (heel groen en heel vers)
      Morgen: courgette + prei (ook groen) en tomatensaus uit pak.
      Die groene groenten kocht ik in week 8 en 9.
      Uien, wortel, courgette, prei en spruitjes vind ik redelijk wat variatie.

      Verwijderen
  2. Ik heb deze week ook veel vegan dingen bij de AH gekocht, vooral het broodbeleg van van de vegetarische slager. De ah heeft de andere vegetarisch burgers regelmatig in de aanbieding, maar die van de vegetarische slager zelden.

    ik vind jouw stukjes over je boodschappen altijd leuk om te lezen.

    misty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je iets van zou moeten overwegen om te stoppen met eten ervan is het wel tonijn. Dat is een bedreigde diersoort aan het worden. Kleine vissen zijn een beter alternatief, al is bijna alle vis een beetje dubieus aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.