dinsdag 20 februari 2018

Geen nieuwe dingen kopen - toch wat gekocht!

Ik zou voorlopig geen nieuwe dingen kopen, maar een paar dagen geleden ging dat niet helemaal goed. Ik kocht twee dinerborden, een soepkom met één oor en een mok, uiteraard ook met één oor.

Hoe kwam dat?
- Ik werd verleid bij de Action. Daar hadden ze een restpartij van het porselein uit de serie fruit & flowers van Janneke Brinkman. Bij de Action is dit porselein een stuk goedkoper dan de oorspronkelijke prijzen. Goed betaalbaar dus. Ik had het porselein al maanden geleden gezien, maar toen kwam het er niet van om wat te kopen, hoewel ik dat toen al wel wilde. Nu kocht ik het porselein alsnog.

- Ik vind het prachtig spul. Sommige mensen vinden het misschien een beetje truttig, want er staan bloemen, vlinders  en vruchten op, maar ik vind het charmant.
Nieuwe mok, een slag groter dan de mok die ik voor mijn moeder kocht.

- Het voor mij belangrijkste argument: Ik kocht ruim zes jaar geleden uit diezelfde serie een mokje en een ontbijtbordje voor mijn moeder. Een van de verzorgsters uit het verzorgingshuis had haar bord laten vallen en ze vond haar theemok zo zwaar. Ze wilde graag een kleinere mok die minder zwaar was. Ze vond het bordje en de mok die ik kocht prachtig! Na mijn moeders overlijden in oktober 2012 heb ik het mokje en bordje gehouden.
In feite zijn de nieuwe aanwinsten dus ook een manier om de herinnering aan mijn moeder levend te houden.

Dinerbord, eerst €7,99 en nu €2,99
En zo beschouwd zijn de aanwinsten een cadeau voor mezelf. Om van te genieten en dan ondertussen zo nu en dan aan mijn moeder te denken.
Ik gaf  €9,99  uit voor deze borden, mok en soepkom.
Ik heb er absoluut geen spijt van!
Jongste dochter vond het ook erg mooi, zij vroeg nu voor haar verjaardag taartbordjes uit dezelfde serie. Dus dat ga ik doen!

18 opmerkingen:

  1. Mooie tas en bordjes maar ik zou ze niet kopen, zeker niet de mokken, aangezien ze wellicht niet goed stapelen in de kast.Ik heb liever iets wat desnoods minder mooi is maar goed stapelt en stevig op elkaar kan gestapeld worden. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn prima te stapelen! Ik heb ze ook. Raar dat je meteen roept dat jij ze niet koopt omdat ze ‘misschien’ niet stapelen.

      Verwijderen
  2. Wat mij betreft hoef je je niet te verdedigen hoor, dat je wat hebt gekocht en voor wat je hebt gekocht ;-) Ik vind het ook erg leuk servies (en heb er stiekem ook wat van gekocht terwijl ik niks nodig had), en dat het zo snel uitverkocht is, geeft aan dat veel meer mensen het mooi vinden! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet zo zeer verantwoorden, maar vertellen waarom ik ondanks mijn voornemens toch wat koop.

      Verwijderen
  3. Hartstikke mooi! Ik snap heel goed dat je dit gekocht hebt. Ik sta er zelf ook vaak bij te watertanden in de Action : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er leuk en gezellig uit, geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, je hoeft je niet te verantwoorden, je werkt voor je geld en kan het zo uitgeven als je wilt. Ik heb wel een vraag. Gaan er nu minder mooie borden de deur uit? Sommige mensen doen dat, kopen wat moois en doen iets minder moois weg.
    Zelf heb ik al tientallen jaren van die jaren vijftig pastelkleurige borden en grijsgewolkte pannen. Nooit verleiding om iets anders te kopen.
    Ik denk dat we beiden erg genieten van het eten van zo'n mooi bord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, een zestal oude borden gaan naar de kringloop! Dat zijn porceleinen borden met een gouden randje. Door het goud niet geschikt voor de magnetron en het gouden randje is nogal versleten.
      Ik vond ze al lelijk toen ik ze kreeg. Ze waren afgedankt door een collega van mijn vader en bij mijn moeder terechtgekomen. Ik heb ze in mijn "arme" tijd jarenlang gebruikt, maar de afgelopen jaren niet meer.

      Verwijderen
  6. Van deze serie heb ik de 6 dinerborden en 6 ontbijtborden, al heel wat jaren en vind ze nog steeds leuk.
    Alleen zijn ze niet zo duurzaam, het porselein in niet echt van goede kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks truttigs aan hoor, hartstikke leuk, geniet ervan!
    Ik vond het servies van Marjolijn Bastin ook altijd mooi, ook met afbeeldingen van fruit en bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi servies, geniet er van!

    Het servies van Marjolein is ook mooi.

    Jaren geleden was er het servies van Alpine Meadow, daar heb ik goede herinneringen aan. Helaas wordt dat niet meer gemaakt. Dat vind ik heel erg jammer!

    Laatst heb ik mezelf verwend met Boerenbont servies bij de Lidl.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk servies!

    Vroeger vond ik het servies van Alpine Meadow erg mooi. Helaas is die fabriek gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien weersta je het kopen van spullen uit de action. Ik wel na het zien van de documentaire reeks https://www.vpro.nl/programmas/prijsvechter.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de documentaire gezien en ik heb niet het idee dat dit porselein op een zeer goedkope manier in China gemaakt is. Het is een restpartij van een groter assortiment dat eerst in winkels als Blokker verkocht is.
      Ik weet het niet zeker, want er staat niet op in welk land het gemaakt is.

      Verwijderen
  11. Ik vind het positief om te lezen dat je, na de toch vele minder positieve blogs over je moeder uit het verleden, dit alles toch achter je hebt kunnen laten en nu graag aan je moeder terug denkt. Fijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel ontroerend, hoe je schrijft over je moeder, dat ze het zo mooi vond. En dat jij nu voor jezelf wat koopt, maar ook nog je jongste dochter wat gaat geven. Echt mooi, dat 3 generaties, zo verschillend van elkaar, er van (gaan) genieten/genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb van dit servies alles: borden, mokken, bakjes. Al sinds dat het uitkwam. (er was toen een aanbieding van 50% van blokker, en ik had een meevaller die maand) Want ik vind het ook mooi, en zit regelmatig nog te genieten als ik aan tafel zit.
    Het gaat niet oneindig mee, maar wel al een jaar of 18, besef ik nu. Dus dat is best OK, qua aankopen. En als je die 18 jaar ook nog geniet en dus niets anders hoeft te kopen, is het een goede manier van spullen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.