zondag 31 december 2017

Gas- en stroomverbruik in de afgelopen week

Op de allerlaatste dag van 2017 weer mijn gas en stroomverbruik van de afgelopen week.
Het was aan het verbruik te merken dat ik kerstvakantie had en meer thuis was dan anders en ook feestverlichting aan had, want zowel gas- als stroomverbruik zijn hoger dan gewoonlijk.

Mijn gasverbruik in de afgelopen week: 25,3 m3. In de week voor de vakantie verbruikte ik 19,7 m3.
Mijn stroomverbruik was: 16 kWh. In de week voor de vakantie was dit 12 kWh.

Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: €19,14.

2 opmerkingen:

  1. Ha Zuinigaan, nu het jaar om is, hoeveel heb je nu kunnen besparen door je zuiniger apparatuur?
    Ik heb niet hier vergeleken vanaf maart, sinds (eind febr.) onze nieuwe koelkast is geplaatst. Dat is niet eens de allerzuinigste (want inbouw :( ) maar ik zie dat we bijna 150kWh minder verbruik hebben tov vorig jaar maart-december.
    Het klinkt misschien niet veel, maar op ons lage gebruik is het veel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn indruk is dat vooral de koelkast veel bespaart. Er is nog niet een heel jaar om nadat ik de nieuwe koelkast in gebruik heb genomen, die kwam er namelijk op 1 februari 2017. Als ik kijk naar het stroomverbruik in de afgelopen 11 maanden en ik vergelijk dat met de periode 1 februari tot 31 december 2016 dan is er een flink verschil in verbruik.
      1 febr - 31 dec 2016, verbruik: 947,4 kWh
      1 febr - 31 dec 2017, verbruik: 577,2 kWh

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.