zondag 4 juni 2017

Weggooien of renoveren?

Je snapt misschien al waar ik naar toe wil, het wordt renoveren. Mijn horloge had ik in 2014 bij de V&D gekocht. Een aantal weken geleden stopte de batterij van mijn horloge en ook het bandje was in bar slechte staat. En wat doe ik dan? Een nieuw horloge of een nieuw bandje + een nieuwe batterij?

Nu was er altijd in de V&D een service-afdeling, waar je een nieuwe batterij kon laten zetten en ook nieuwe bandjes. Daar ging ik altijd naar toe en mijn horloge was weer als nieuw! Maar V&D was op de fles en de service-afdeling was er niet meer! Wat nu? Ik heb het een tijdje zonder horloge geprobeerd. Ik, die vanaf haar 12e levensjaar dag in, dag uit een horloge had gedragen. Dus ik keek om de haverklap op mijn lege pols.
Grrrr, horloge stuk, dat is waar ook!
Leven zonder horloge is niets voor mij!

Schoonzoon heeft ook een horloge van de V&D, misschien wel rond dezelfde tijd gekocht als dat ik dat deed, ook bij hem was het bandje versleten en de batterij leeg. Hij had een horlogebandje op internet besteld en had zelf het bandje verwisseld.  Een nieuwe batterij had hij bij een juwelier in de stad laten zetten. Een mooie oplossing! Dat wil ik ook!
Dus heeft schoonzoon ook voor mij een bandje besteld en ben ik bij dezelfde juwelier langs gegaan om de batterij te laten verwisselen.

Ik vind het een fijne oplossing. Mijn horloge is weer zo goed als nieuw en ik hoef het niet weg te doen. Ik vind het zo'n verspilling van grondstoffen om een verder nog prima horloge weg te gooien!

12 opmerkingen:

  1. Ik heb goede ervaringen met een sigarenwinkeltje bij ons in het centrum. Het is een soort kiosk, ze verkopen ook kranten en horloges. Ze hebben een groot assortiment horlogebandjes die ze gratis voor je monteren en de batterijen zijn er goedkoper en lijken langer mee te gaan dan die van de juwelier.
    Groet, Greetje54

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de H.ema verkopen ze ook losse horlogebandjes voor niet al te veel geld. Daarbij geniet altijd een fysieke winkel mijn voorkeur boven het internet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar komt mijn nieuwe bandje ook vandaan. Via internet besteld en afgehaald in de winkel.

      Verwijderen
  3. Mag ik vragen wat het kost om de batterij te laten vervangen? Ik betaal € 10,-- bij de juwelier en dat vind ik best duur. Ik loop nu ook al een poosje zonder horloge en dat bevalt me eigenlijk prima. Het geeft me wel een goed (vakantie-)gevoel niet meer verslaafd aan tijd te zijn. Als het nodig is zorg ik voldoende tijd te nemen om ergens op tijd te zijn. Klokken kom je bovendien overal wel weer tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons op de markt staat een kraam met horloges waar je batterij en bandje kunt laten vernieuwen. En de DA drogist vervangt ook batterijtjes voor 5 euro.

      Verwijderen
  4. Ik loop al jaren zonder horloge, een kwestie van wennen. Om de tijd te weten, staan / hangen er overal wel klokken. Of - de jeugd - kijkt alleen nog op zijn smartphone. Ik heb nog wel 2 horloges , maar die liggen in de la. Wilde ik laatst tóch eens een horloge omdoen voor een dagje uit, was de batterij op ! haha , nou dan maar op mijn mobiel naar de tijd kijken.
    Bij ons in het winkelcentrum ( Leidsenhage )is een horlogewinkel en die zet voor € 10,-- een nieuwe batterij erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het batterij inzetten ook duur en zeker omdat het terugkerende kosten zijn. Ik heb voor mezelf een opwindhorloge gekocht. Bevalt me prima.
    Ondertussen weet ik dat er ook setjes horlogegereedschap zijn die je kan bestellen op internet, om het batterij inzetten zelf te doen zonder je horloge te beschadigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mijn vorige klokje kreeg ik een plastic kaartje en daarmee kon ik zonder betalen de batterij laten vervangen. De eerste vrij snel (na een jaar) de tweede na acht jaar. Niet zo lang daarna ging de band stuk. Een nieuwe band bestellen ging niet. Ik heb daarna heel lang geen horloge gedragen. Sinds afgelopen december draag ik een fitbit en ik had niet verwacht dat het zo goed zou bevallen. Heel erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben hier in het winkelcentrum in Arad een man zitten die zowel horloges herstelt als klokken repareert en ook daar gaan wij dus naar toe om een batterij te laten vervangen .In a.dam hadden wij een man met en kraam op de markt , maar daar was de batterij bijna net zo duur als een ander horloge en een bandje soms nog duurder. En zonder horloge ik moet er niet aandenken :)

    Gr henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij in de wijk zit een zelfstandige opticien die ook een klein assortiment horloges heeft. Het vervangen van een
    batterij kost daar 5 euro

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik draag al jaren geen horloge meer. Ik vind het een vervelend gevoel om iets aan mijn pols te hebben. Thuis en op mijn werk hangen klokken en onderweg kijk ik op mijn telefoon of het klokje van de auto.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.