zaterdag 24 juni 2017

35 euro per week - méér uitgegeven en maar 4x thuis warm gegeten!

In de afgelopen week gaf ik veel uit en ik heb niet eens verantwoord vlees gekocht, ik heb zelfs helemaal geen vlees gekocht!
Hoe kwam het dat ik zo veel uitgaf?
Ik kocht veel en ik kocht ook nogal wat voor de voorraad:
  • kattenvoer
  • pompoenpitten
  • polenta
  • noedels
  • zeezout
  • muesli
  • crackertjes
Ik heb in de laatste tijd  mijn voorraad polenta vrijwel op gemaakt. Tijd om nieuwe te kopen. Het blijft een lekker ~en goedkoop gerecht!
De pompoenpitten kocht ik in de aanbieding. Een lekkere en gezonde aanvulling in de yoghurt. Met de eiwitten in de yoghurt en de pitten heb je eigenlijk ook helemaal geen vlees meer nodig!

Wat gaf ik uit?

17 -24 juni 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
Voeding

bananen, 6 stuks Aldi 1,04
appels, 6 stuks AH 1,29
halvarine AH 0,69
2 luxe harde broodjes * AH 0,75
roomboter, bio @ AH 1,23
blauwschimmelkaas Aldi 1,69
2 zoute haringen* AH 1,49
rode pepers, vers, 2 stuks AH 0,58
bospeen* AH 0,99
lente-uien Aldi 0,49
puntpaprika, 2 stuks* jumbo 0,99
polenta, 1 kg Jumbo 1,35
noedels* AH 0,86
sambal badjak* AH 1,22
kokosmelk, 2 blikjes AH 1,38
grof zeezout @ AH 0,62
mosterd AH 0,99
vanillevla Aldi 0,69
yoghurt, halfvol * AH 0,97
havermoutmuesli (GTA, normaal 2,66) Jumbo 1,00
pompoenpitten, 500 gr* AH 3,37
totaal voeding

Snacks

ijs Aldi 1,69
chocolade Aldi 2,98
crackertjes 2x Jumbo 1,46



Dranken

melk, 2 liter Aldi 1,29
rosé*, mini flesje AH 1,27



Kat
0,00
2 pakken droog voer Jumbo 4,70



TOTAAL



37,07

Ik heb ook weer eens verse rode pepers gekocht. Die zijn toch wel heel lekker in een curry gerecht!
Ik heb deze keer een halve gebruikt en de rest ingevroren. Een ingevroren rode peper is door zijn  geringe omvang heel gemakkelijk te snijden en direct te gebruiken.

De rosé was een vergissing. Ik drink regelmatig 1 glas rode wijn en de rosé was in de aanbieding.
Dus ik dacht: dat probeer ik een keer. Fris en fruitig stond er op het miniflesje. Haha, ze bedoelden zeker zuur en niet erg lekker! Ik had het kunnen weten, ik houd ook niet van witte wijn, die is mij meestal ook te zuur. In de toekomst houd ik het weer bij rode wijn. Zo nu en dan een glaasje smaakt me heel goed.

5 opmerkingen:

  1. ik ben ook een liefhebber van rode wijn, maar vooral in de zomer vind ik een koel glas wit of rosé ook erg lekker. Fris en fruitig bestaat echt hoor Zuinigaan, er zit veel verschil in de soorten. Wat betreft rosé kies ik altijd voor rosé d'Anjou uit de Loirestreek.
    Misschien was jouw roseetje niet zo'n beste kwaliteit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je graag verse pepers eet, kweek ze dan eens zelf volgend jaar ben je zeker goedkoper uit en het groeit zelfs in balkonbakken of potten.
    Misschien een ideetje?
    En bij teveel kan je ze invriezen, doen wij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spijtig van de miskoop. Er bestaat echt hele lekkere rosé, en witte wijn is absoluut niet altijd zuur, hangt van de soort af.
    Volgende keer beter.
    Prettig weekend gewenst,
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende polenta niet, dus n.a.v. jouw berichtje eens opgezocht. Je schrijft dat het een goedkoop gerecht is, maar ik lees dat je de "echte" zo'n 45 minuten moet koken, de instant-polenta is sneller gaar. Gebruik jij instant? En hoe bereid jij het, want ik lees dat je het ook in de oven kunt doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft de gewone polenta geen 45 minuten te koken hoor! 20 à 25 minuten is voldoende. En het is inderdaad heel goedkoop! Lees maar eens hier: https://zuinigaan.blogspot.nl/2013/07/peperdure-aardappels.html
      Uit 1 kg polenta maak je een maaltijd voor 15 à 20 personen. En dat voor €1,35!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.